dinsdag 29 juli 2014

Voor Emma of toch voor mezelf?

Dit weekend was de stoffenwinkel (in vogelvlucht) achter onze hoek, voor de laatste dag open, voor ze in verlof gaan wel te verstaan. Tja, een bezoekje was dan echt wel noodzakelijk. We zouden toch niet graag zonder stof komen te zitten ;-) en het feit dat de volledige collectie van Soft Cactus in de rekken lag, zat er misschien ook voor iets tussen. Een mooie collectie die betaalbaar is... zo mogen er nog komen!

We kochten een kleine voorraad: stof voor een rok voor mij, eentje voor Emma, stofje drie voor een hemdje en tenslotte stof voor een vuillinnenzak. Vandaag begon ik met het rokje voor Emma. Het werd een eenvoudig rimpelrokje, in een zalig stofje met colibri's in alle kleuren. Heel vrolijk!
Door ervaring leerde ik dat je boordstof niet juist mag afknippen, maar dat je het nog heel wat korter mag maken. Ik nam Emma haar maat en paste de boordstof. Dat zag er goed uit!

Het voordeel aan een groter wordende dochter is dat we sommige van elkaars kleren kunnen dragen. Emma is nog net ietsje kleiner dan mij, maar denk dat het niet lang meer zal duren voor ze evengroot zal zijn. Dus... trok ik het rokje ook even aan en het zat me als gegoten! :-) Vlug een passend topje aan en klaar voor de fotoshoot met topfotografe Emma.

En Emma? Tja, die zal op een volgend rokje moeten wachten ;-) en dan kort ik de boordstof nog wat extra in zodat ik er niet in pas...





Stof : Rennie R.Marqueze for elizabeth's studio


Oorbellen : Heleen Sintobin - een creatieve en beloftevolle ontwerpster

1 opmerking:

  1. Mooi stofje, en 't is een hele leuke rok geworden! Jammer voor je dochter wel.. ;)

    BeantwoordenVerwijderen