maandag 6 juli 2015

Candy jurk

Mooie stofjes verzamelen is één ding, maar ze verwerken is nog beter!
Dit zalige stofje kocht ik op FabricloungeZonen09 en werd verwerkt tot een speels, zomers kleedje voor Emma.

De zakken, halsboord en mouwtjes werden niet omgezoomd maar liet ik zo voor een speels effect. Aan de zoom had Emma toch liever een afgewerkte boord.
Het lintje maakte ik uit dezelfde stof volgens het trucje dat ik leerde op de workshop 'Werken met de overlock' bij Mertens in Melle. Echt handig!

Voor de geïnteresseerden: je overlockt zonder stof en maakt zo een lange draad. Deze draad steek je tussen de stof die je met de goede kanten tegen elkaar legt om te overlocken. Op het einde trek je de lange draad door. Zo keer je dus makkelijk je stof ;-)

Veel meer woorden maak ik daar niet aan vuil. De foto's zeggen meer dan genoeg.













Stof: Off-beetle van Zonen09
Patroon: candy jurk uit LMV

PS We liepen niet op de sporen… de foto's trokken we aan een overweg ;-)
Veiligheid boven foto's!











1 opmerking:

  1. Ah, nog een Candy in een grotere maat ontdekt! Heel mooi in die stof! Ze staat er super mee!

    BeantwoordenVerwijderen